Veelgestelde Vragen

Veelgesteld Vragen (FAQ)

GrippTek MultiFix Tape

Is de tape bruikbaar op ... oppervlak?

De tape werkt het best op gladde oppervlakken met zo min mogelijk oneffenheden. Voor optimale kleefkracht zorg er altijd voor dat het oppervlak schoon, droog, stof en vetvrij is. Je kunt eventueel het oppervlak schoon maken met wat alcohol indien toepasbaar.

✅ Aanbevolen oppervlakken*:

- Bewerkt (glad) hout

- Kunststof laminaat

- Plastic soorten

- Glas

- Metalen

- Steen, beton

- Karton/papier met glanzende coating

- Keramiek

- Schoon, droog, stofvrij en vetvrij oppervlak


❌ Afgeraden oppervlakken*:

- Kwetsbaar behang
- Kwetsbaar Pleisterwerk
- Kwetsbare muurverf of lak
- Nat, vettig of stoffig
- Katoen, wol, polyester
- Oneffen oppervlakken
- Karton/papier zonder coating
- Ondergronden met elk soort anti-hechtcoating
- Vuilafstotende verfsoorten



*Houd er rekening mee dat de aanbevolen oppervlakken nog steeds verschillend structuur kunnen hebben. Wij raden aan altijd eerst een stuk te testen voor de kleefkracht en bij het verwijderen van de tape om enige beschadiging te voorkomen. Alle informatie door ons verstrekt zijn enkel aanbevelingen op basis van de beste kennis die gebaseerd is op ervaring uit de praktijk.*

Wat is de maximale draagkracht?

De maximale draagkracht verticaal is 2-4 kg. Dit is een ruime schatting, het is mogelijk om zwaardere objecten te bevestigen zolang er genoeg oppervlak is om te kleven. Dit verschilt wel per object en hoeveel oppervlak de tape vast kan houden.  Houd er rekening mee om een zo groot mogelijk oppervlak vast te plakken.



* Gewichtslimieten kunnen variëren afhankelijk van de oppervlaktetextuur, porositeit en vlakheid van het oppervlak. Beide oppervlakken moeten volledig vlak zijn en volledig in contact komen met de tape.

** Niet voor gebruik op behang, kwetsbare oppervlakken, polyethyleen en polypropyleen plastic of andere niet-klevende oppervlakken.

Hoe herbruik ik de tape weer?

Om je tape weer te hergebruiken kun je simpelweg het stukje tape afspoelen met wat water. Wanneer het stukje tape weer volledig droog is kun je weer aan de slag! Tip: Gebruik een föhn om de tape extra snel droog te krijgen!

Is de tape buiten te gebruiken (in de regen)?
Onze tape is buiten te gebruiken, maar houd er rekening mee dat de tape niet volledig waterbestendig is. De tape kan echter wel tegen spatwater. Voor optimale kleefkracht zorg er altijd voor dat het oppervlak schoon, droog, stof en vetvrij is.

Hoe kan ik de tape weer verwijderen?

De tape is simpelweg te verwijderen door deze los te trekken vanaf een hoek. Als je niet bij de tape kunt komen kun je ook het object rustig los trekken, of voorzichtig draaien tot het object los komt van de tape!


Wat is de min. en max. temperatuur die de tape kan weerstaan?

De tape heeft een temperatuursbestendigheid van  -16°C to 65°C.

Bestelling & Levering

Ik heb net besteld maar geen orderbevestiging mail ontvangen, hoe kan dit?

Als je binnen 60 minuten nadat je een bestelling hebt geplaatst geen bevestigingsmail van je bestelling hebt ontvangen, kijk dan even na of de mail in je ongewenste/spam folder is terecht gekomen. Hoewel dit normaal gesproken niet gebeurt, gebeurt het af en toe toch.


Meestal belandt de orderbevestiging binnen enkele minuten in je inbox.


Als je de mail niet kunt vinden, zelfs niet in je spam folder, en er is al meer dan een uur verstreken sinds je de bestelling hebt gedaan, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Vermeld alsjeblieft je volledige naam en het e-mail adres gebruikt bij afrekenen zodat we je bestelling kunnen opzoeken om na te gaan of alles goed verlopen is. Vaak is er sprake van een typefout in je e-mail adres of een vergelijkbare kwestie. Dit kunnen we direct oplossen waarna we je orderbevestiging meteen toesturen.

Wat zijn de verzendkosten?

Om onverwachte kosten te voorkomen nemen wij de verzendkosten voor alle bestellingen binnen Nederland & België volledig voor eigen rekening!

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Op werkdagen voor 23:00 besteld, is de volgende dag bezorgd. Bestel je op zaterdag of zondag, dan wordt je bestelling dinsdag geleverd. 


Bij alle bestellingen ontvang je een bevestiging per e-mail wanneer de bestelling is geplaatst, en nog een e-mail wanneer de bestelling is verzonden met daarbij je Track & Trace code (controleer je ongewenste/spam e-mail als je deze niet kunt vinden). Al onze pakketjes worden bezorgd via PostNL.

De verwachte levertijd is voorbij, wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

In 99% van de gevallen worden de bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd. Helaas kan het weleens voorkomen dat een bestelling in het leveringsproces vertraging oploopt. 

Heb je 2 dagen na de uiterlijk verwachte levertijd nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op via help@gripptek.nl 

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog iets wijzigen of annuleren?

Om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen wordt je bestelling zo snel mogelijk verzendklaar gemaakt! Het is dus slechts kort mogelijk om jouw bestelling te wijzigen of annuleren.

Heb je jouw bestelling minder dan vijf minuten geleden geplaatst? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Dan kijken wij graag of we de bestelling nog kunnen wijzigen of annuleren.

Wanneer jouw bestelling echter al onderweg is of verzendklaar wordt gemaakt dan is wijzigen of annuleren helaas niet meer mogelijk. Jouw bestelling bevindt zich dan reeds in het leveringstraject en je kunt je bestelling zodra deze afgeleverd is retourneren.


Als je een fout hebt gemaakt in je adres, stuur ons dan zo snel mogelijk een e-mail naar: help@gripptek.nl. We kunnen de wijziging in het adres niet garanderen als de bestelling al is voltooid en verwerkt voor verzending.

Doordat onze pakketjes bezorgd worden door PostNL kun je het adres wel eventueel wijzigen naar jouw huisadres of een PostNL-locatie via de app van PostNL (nadat je de bevestiging van ons gekregen hebt met de Track & Trace).

Kan ik zakelijk / in bulk bestellen bij GrippTek? NL

Jazeker, dat is mogelijk. Je kunt simpelweg een bestelling plaatsen via de webshop met vermelding van je bedrijfsnaam. De factuur ontvang je via email na het bestelproces wanneer de bestelling is verwerkt en verzonden.

Mocht je via overschrijving willen betalen, dan is dat ook mogelijk. Je ontvangt van ons een overzichtelijk BTW-factuur met je bedrijfsgegevens en gewenste artikelen. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice: help@gripptek.nl 

Wanneer je grotere aantallen voor je bedrijf wenst te bestellen, neem dan contact op met onze klantenservice: help@gripptek.nl Wij kijken graag samen naar een passend aanbod.


Kan ik zakelijk / in bulk bestellen bij GrippTek? BE

Jazeker, dat is mogelijk. Bij het zakelijk bestellen vanuit België gaat het om een Intracommunautaire levering, waardoor wij verplicht zijn de BTW te verleggen. Helaas hebben wij niet de optie om BTW te verleggen via het bestellen in onze webshop.


Je ontvangt van ons een overzichtelijk BTW-factuur met je bedrijfsgegevens en gewenste artikelen. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice: help@gripptek.nl


Wanneer je grotere aantallen voor je bedrijf wenst te bestellen, neem dan contact op met onze klantenservice: help@gripptek.nl Wij kijken graag samen naar een passend aanbod.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt?

Nee, helaas is het op dit moment niet mogelijk om je bestelling te laten bezorgen bij een afhaalpunt of postkantoren. Wij bieden alleen bezorging aan op het opgegeven afleveradres.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Op onze website kun je betalen met:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Mastercard
  • Visa
  • American Express

Mocht je geen van deze betaalmethodes beschikbaar hebben, dan is er nog de mogelijkheid om via overschrijving te betalen. Wij zullen je dan een factuur versturen met de nodige informatie. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via help@gripptek.nl.


Waar kan ik een factuur downloaden van mijn bestelling?

Je kunt je facturen terug vinden in je account. Hoe kun je dit zien?

1. Klik op het poppetje bovenaan
2.  Log in op onze website
3.  Zoek je bestelling onder bestelhistorie en klik op "Download PDF factuur"
5. Klik op "Download PDF Factuur"

Heb je geen account? In de orderbevestiging e-mail van je bestelling kun je ook een factuur van je bestelling downloaded door te klikken op "Klik hier voor een factuur van je bestelling".

Heb je de mail niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hierbij verder helpen.

Ruilen & Retourneren

Kan ik mijn artikel ruilen?

Mocht je niet tevreden zijn over het product kun je het product binnen 30 dagen na ontvangst ruilen. Wij ruilen alleen artikelen die beschadigd zijn ontvangen, of wanneer je een verkeerd artikel hebt ontvangen.


De Seal/omverpakking mag niet verbroken zijn, anders kunnen wij niet meer zien of de tape of gel pads gebruikt zijn. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.


Indien je een product wilt ruilen, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden.


Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.


Zie de pagina Ruilen & Retourneren voor meer informatie.


Ik ben niet tevreden over mijn bestelling, kan ik deze retourneren?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling is het mogelijk om je bestelling te retourneren. Producten dienen in originele staat en voorzien van labels en etiketten geretourneerd te worden.


De Seal/omverpakking mag niet verbroken zijn, anders kunnen wij niet meer zien of de tape of gel pads gebruikt zijn. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.


Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden.


Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.


Zie de paginaRuilen & Retourneren voor meer informatie.

Ik wil een artikel retourneren, wat moet ik doen?

Als je niet tevreden bent over je bestelling kun je deze binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Producten dienen in originele staat en voorzien van labels en etiketten geretourneerd te worden. Het product mag geen gebruikssporen bevatten.

Een retourzending dient altijd te zijn voorzien van Track & Trace code. De zender is altijd verantwoordelijk voor de verzending.


Bekijk de pagina Ruilen & Retourneren voor meer informatie.